Nakon što su tvrtke koje su njegovi kupci, poput Revoza iz Novog Mesta, ponovno počele proizvoditi, AD Plastik prošli je tjedan također započeo proizvodnju.
– U ovom trenutku proizvodnja se odvija sa smanjenim kapacitetima u odnosu na pretkrizno razdoblje, a prema najavama kupaca, kapaciteti će se postupno povećavati. Za sada je u našoj zagrebačkoj tvornici dio zaposlenika vraćen na posao i jako su se dobro prilagodili novim uvjetima rada, koji podrazumijevaju prije svega upotrebu zaštitne opreme, učestalu dezinfekciju prostora i održavanje propisane distance. Proizvodnja je počela nesmetano i spremni smo se potpuno prilagoditi zahtjevima i kapacitetima kupaca – otkriva za Jutarnji list Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika.
Od partnera AD Plastika, proizvodnju su najprije pokrenuli Hella, Revoz i Volkswagen u Europskoj uniji te AvtoVAZ i Renault u Rusiji. Prekjučer je Ford nastavio proizvodnju u Njemačkoj i Rumunjskoj, a upravo ju je pokrenuo i Fiat u Italiji, kao i Suzuki u Mađarskoj.
Sudeći prema najavama, uskoro će proizvodnju pokrenuti i ostali kupci.
– Njihove narudžbe su smanjene, ali pozitivna je vijest da se proizvodnja napokon pokreće. Svi će kupci za početak raditi smanjenim kapacitetima, a sukladno tome prilagodit će se i kapaciteti naših tvornica – kaže Došen.
Došen priznaje da ima još najava o pokretanju proizvodnje kupaca AD Plastika, ali dodaje da će konkretnije o tome moći govoriti u tjednima pred nama. Priznaje da se otprije sklopljeni ugovori nisu mijenjali niti su se otkazivali. Svi su kupci privremeno zaustavili proizvodnju zbog pandemije.
Problema nije bilo ni s investitorima koji su, i u ovoj situaciji, stali iza AD Plastika.
– Povjerenje investitora stjecali smo godinama, a naša je komunikacija prema njima i u ovoj situaciji vrlo transparentna i jasna. Investitori to prepoznaju i njihovim smo reakcijma zadovoljni, Na žalost, strah i nesigurnost koju je izazvala pandemija prouzročili su negativna kretanja na globalnom tržištu kapaitala, a naravno da se to prelilo i na domaće tržište, što je uzrokovalo pad cijena gotovo svih dionica. Rast prometa i volumena trgovanja našom dionicom pokazuje da investitori vjeruju u nju, što je pozitivno. Kriza će nas usporiti u našim planovima, ali sigurno nas neće zaustaviti i vjerujem da ćemo povjerenje investitora dugoročno opravdati – pojašnjava Marinko Došen.
Što se tiče reakcije banaka i financijskih institucija, Došen kaže da se uvijek može više i bolje, ali su općenito zadovoljni njihovim reakcijama. O situaciji u svakoj pojedinoj zemlji u kojoj AD Plastik ima tvornice, a ima ih osam u pet zemalja, Došen kaže da su gotovo sve, unatoč svojim specifičnostima, jednako pogođene krizom.
– Rusija je imala manji vremenski odmak u odnosu na Europu, ali situacija se vrlo brzo preslikala i tamo – napominje predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.
O utjecaju pandemije Covid-19 na cjelokupnu autoindustriju, Došen kaže da ga je trenutno teško prognozirati jer još ne znamo koliko će kriza trajati.
– Autoindustrija će sigurno biti snažno pogođena, ali posljedice ne možemo točno predvidjeti. Gubici u ovoj industriji značajni su u protekla dva mjeseca, ali stvarne posljedice ovise o brzini opravka tržišta. Ovo će zasigurno biti vrlo teška godina, ali već sljedeće moguć je opravak ako se epidemiološka situacija popravi, što svi priželjkujemo – kaže Došen, koji smatra da je prerano govoriti i o utjecaju na poslovanje AD Plastika.
Izvor:SEEbiz